23 Fakir Maut Rebut Wang Zakat RM16

kesiannya diorang..sampai maut nak berebut duit zakat..susahnya diorang kat sana kan..kita kat sini kira syukur alhamdulillah..kurang2 pun byk benda yg cukup


JAKARTA 15 Sept. – Seramai 23 orang fakir miskin mati, manakala lapan yang lain berada dalam keadaan kritikal akibat sesak nafas kerana terhimpit semasa berasak-asak untuk mendapatkan wang zakat daripada seorang ahli peniagaan di Purworejo, Pasuruan, Jawa Timur, 800 kilometer ke timur Jakarta, hari ini. Kebanyakan mangsa adalah wanita. Kejadian itu berlaku tengah hari ini semasa lebih 5,000 penduduk sekitar Pasuruan berbaris di halaman rumah ahli perniagaan itu untuk mendapatkan wang zakat bernilai 40,000 rupiah (RM16).

6 comments:

JULIE said...

@pp dan PR tengok berita ni di tv mlm tadi. Sebak betul rasa di hati. Bersyukur ke hadrat Illahi dengan apa yang kita ada ni.

Zamz said...

tula kalau kat sini..takde la nak berebut camni kan...

Unknown said...

huhuhuh... salam zamz... aku pagi pagi tadi terbace sewaktu bersahut kat opis aku (aku kijer overnight) so terbace laa utusan online pasal kesah ni.

Sedih jugak kan ape yang belaku kat indonesia. Kerana RM16 hinggit nyawa bleh terkorban. Tapi alhamdulillah laa negara kite tak sampai macam tuh lagi.

Tapi persoalannya, takkan kite nak biar negara kite jadik macam tuh jugak.

Moral of the story, Bayarlah Zakat anda di pusat pungutan Zakat yang berhampiran. Untuk mengelakkan kejadian tak diingini berlaku.

Thanks~
Kreuger®

Zamz said...

mr azman benda ni terjadi sbb kesempitan hidup, dlm keadaan camni perasaan nak survive tu mmg tinggi

kewajipan utk yg berada utk tolongla kan..yg takde pun kena usaha jugak

Anonymous said...

sedih tgk news ni semalam... kita selalu rasa susah and now lihatlah ada ramai lg yg lebih susah....

Zamz said...

tulah shaxx kita rasa susah tapi ada yg jauh lg susah

Post a Comment