Pen Skodeng?

dengan kewujudan teknologi camni yg lebih byk disalah guna..hidup pun jadi tak tenteram..kat mana2 pun kena hati2...esp tempat2 awam yg sepatutnya selamat

KUALA LUMPUR - Jangan terkejut jika gambar anda disebarkan melalui internet tanpa menyedari bila diambil kerana teknologi terkini telah membolehkan rakaman dibuat menggunakan sebatang pen dakwat yang kini telah berada di pasaran.

Pen yang dinamakan sebagai 'Pen Skodeng' di kalangan pelajar sekolah itu dijual di beberapa tempat selain melalui internet pada harga RM500 dan sambutannya dikatakan amat menggalakkan.

Dengan membawa pen tersebut, segala gambar boleh dirakamkan secara sembunyi tanpa disedari oleh mangsanya.

Lebih malang lagi, pen tersebut disalahgunakan untuk tujuan yang tidak elok.

'Pen Skodeng' juga boleh merakamkan audio dan visual dengan hanya meletakkannya pada poket baju seperti pen biasa tanpa menimbulkan syak.

6 comments:

Tirana said...

Semakin canggih teknologi..semakin jadi tak tenteram hidup kita...

su said...

sungguh bahaya neh! ku harus berhati2 skrg! huhuhu!

Myza said...

Macam - macam ada zaman IT ni! Semuanya makin canggih! Tapi yang canggih tu pulak yang disalahgunakan untuk tujuan - tujuan yang tidak baik!

Elafyf said...

aku nak satu la..mana nak beli??
hehe

besh giler ade mende neyh..

ezo said...

huih...

bende alah ni mesti disukai mereka yang kaki skodeng...

ish3..

myadlan said...

bagus la designer dia ni.. actly gadget ni utk spy mcm james bond.. huhu tapi kalo da dpt kat dak2 nakal, mcm2 la jadi..

Post a Comment