Pencuri Terperangkap 3 Hari Dalam Rumah

camana leh jadi camni ek...sure tobat la pencuri tuh...

KEMAMAN - "Nasib baik saya cepat balik ke rumah kalau tidak, tak taulah nasib dia."

Demikian menurut seorang peniaga Che Ibrahim Che Abdullah, 57, mengenai kejadian seorang lelaki yang memecah masuk rumahnya, tetapi terperangkap selama tiga hari kerana gagal mencari jalan keluar.

Menurutnya, ketika kejadian pada 7 Disember lalu, dia balik ke kampungnya di Selising, Kelantan bersama isteri untuk menyambut Hari Raya Aidiladha dan pulang semula tiga hari kemudian.

Che Ibrahim berkata, sebaik masuk ke dalam rumah, isterinya pengsan apabila mendapati rumah dalam keadaan bersepah serta terdengar bunyi orang mengerang kesakitan di dalam bilik tidur.

"Bila saya periksa seorang lelaki yang saya kenal berada dalam keadaan lemah dan gagal keluar dari rumah kerana mendakwa pandangannya gelap akibat dihalang objek besar.

"Mujurlah kami hanya pulang selama tiga hari, kalau seminggu mungkin dia dah tak bernyawa," katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Binjai di sini, semalam.

Kosmo! Sabtu lalu melaporkan seorang lelaki berusia 36 tahun terperangkap di dalam rumah milik pasangan suami itu semasa dipercayai mahu mencuri barangan berharga.

Suspek ditemui keletihan dan hampir kebuluran kerana tidak dapat mencari makanan serta mendakwa suasana di dalam rumah itu gelap-gelita.

13 comments:

Tirana said...

Ini tentu kes tuan rumah guna "ayat pemagar" kot. Pencuri kalau masuk ke rumah yang di pagar oleh "ayat pemagar" memang gagal cari jalan keluar sehingga dia ditemui oleh tuan rumah dan melepaskannya.

Chekgu BaniHassim said...

kualat...
padan muke! org tua ni kenal pulak tu pencuri tu..
malu mane nk letak muke..

mrgbum said...

ngahahahah kina kina... padan muka..

KNizam said...

patutnya berita mcm ni disebarluas
supaya jadi pengajaran pada bakal2 pencuri. hehe

Mak Su said...

ish ish ish.... gelap ler duniya

mie said...

teringat kes umah yan kena pecah ari tu..

Aku-Ida said...

itulah dia malang yang berbau... huhuhhu.. wah kalau pencuri tu gemok.. sure leh kurus kann

slumbeRAJA said...

tu la buat dosa, cepat je dapat balasan. rumah orang miskin pun nak curi, pegi la rumah menteri ke... isk...

SiS-lin said...

tu x lain pok cik tu guna pendinding rumah yg baik tuh...sal tu x jumpa jln kuar,tp padan la muka si perompak tuh...keh3

Myza said...

Emmm, ni kes umah ada pagar yg invisible kt dalam umah! Tapi mmg ada pun, tp ini kes terpencil agknya!Tgk siapa yg susah, si pencuri jugak yg susah!

zamz said...

haha tapi best gak leh pagar rumah ni kan...cuma tak reti sgt je...tapi lagi bagus kalau pagar dia takleh rumah terus..kalau dia masuk takleh keluar buatnya kita ada kat dlm rumah...ada gak yg pengsan karang hehe

ei_da.. said...

amalkan baca ayat kursi untuk memagar rumah tp ada caranya... sila singgah ke blog cikserisiantan.blogspot.com.. heheh semuanya kuasa allah...

zamz said...

betul tu eida sumenya kuasa Allah

Post a Comment