Mohammad Nizar Akan Saman Sultan Perak?

KUALA LUMPUR 6 Feb. - Bekas Menteri Besar Perak Mohammad Nizar Jamaluddin akan memfailkan saman terhadap Sultan Perak, Sultan Azlan Shah di Mahkamah Tinggi Ipoh pada Selasa ini.

Pengerusi DAP Karpal Singh berkata, langkah itu akan dilakukan berikutan Sultan Perak bertindak melampaui bidang kuasanya untuk mengisytiharkan kerajaan pakatan pembangkang di negeri itu sebagai tidak sah.

Pada sidang akhbar di pejabatnya di sini Karpal berkata, di dalam saman tersebut Sultan Perak akan dinamakan sebagai defendan pertama dan kerajaan negeri Barisan Nasional yang baru di negeri itu sebagai defendan kedua. - Utusan

tak tau la betul ke tak sbb ni bukan statement nizar jamaluddin kan...ni statement karpal je...

harap2 nizar jamaluddin takde la sampai ke tahap nak saman sultan perak nih...kalau nak saman spr tu ok lagi kot..

7 comments:

Tirana said...

Oh perak negeriku...apa nak jadi pun tak tau la..

Yanmie said...

hahaha...nasib kak tirana duk kat sini..eheeheh..
apa pun harap2 x ler disaman sultan perak tu..kan x pasal2 ada yg dibuang negeri..kan dh naya tu..

@LiYaNNuaR said...

aku yg dok sini... fenin dah weiii... itu salah... ini salah... arahan blom tiba... so?? tunggu aje ler... aje kenyanggggg :(

Zamz said...

tirana relaxla kejap je ni kecoh2 lepas ni ok kot

Zamz said...

tula yanmie karang kena buang negeri nak jadi mb pun dah tak boleh hehe

Zamz said...

aliyannuar..buatpe pening2 pi makan sampai kenyang hehe

ezany said...

apsal la sengal sgt nak g saman sultan tu..

Post a Comment