Tak Pakai Tali Pinggang, Topi Keledar, Saman RM300




nampaknya lepas ni sapa tak pakai tali pinggang, topi keledar bleh kena saman 300 ringgit..byk tuu..tapi aku takdela risau sgt sbb aku mmg selalu pakai pun..

cumanya kalau pagi2 nak gi keja tu nampak budak skolah ramai tul yg kepala besi..tak pakai helmet..undang2nya dah ada cuma pelaksanaan tu yg kureng sikit

aku rasa kalau saman 30 ringgit pun, tapi pelaksanaan ok public akan still patuh pada undang2..

5 comments:

zamdotcom said...

ini semua sikap dan tanggungjawab masing-masing lah. Dulu masa aku jatuh motor baru aku tahu rupa2nya helmet ni tolong melindungi kepala kita. Masa aku jatuh terseret atas tar, helmet bergeser hampir 10meter dan aku dpt dgr bnyi seretan dgn jelas sekali. Jadi bayangkan jika aku tak pakai helmet masa tu?! terus tak hensem sehingga kini...

p/s: pakai tali pinggang dan topi keledar diikuti dgn doa menaiki kenderaan...

intan.dayana said...

tp xperlu kOt smpai rm300 denda nye tu.mcm x munasabah pOn ade jugak.tp ntah la.mungkin dgn cara ni kOt baru deOrg ikut peraturan.uhuk2.

BeaN MorENo said...

hm...hehe...susah nak cakap tuh..

Zura said...

pkai kalau ade polis je atau perjalanan jauh...hehehe

Anonymous said...

klu kne saman tu boleh mintak kurang tak??

Post a Comment