Harga minyak ikut pasaran

gud news la untuk semua org kalau harga minyak turun...jgn masa naik je nak naik...masa turun buat tak tau je...tapi aku doubt harga barang2 lain mcm makanan etc yg dah naik disebabkan harga minyak akan turun balik huhuhu


petikan dari berita harian...

  • Ditetapkan setiap awal bulan
  • Turun jika kadar pasaran AS$125 setong

    PUTRAJAYA: Mulai 1 September ini, harga runcit petrol akan ditetapkan pada setiap awal bulan berdasarkan purata harga pasaran bulanan minyak mentah dunia dengan subsidi dikekalkan pada kadar 30 sen seliter.

    Berdasarkan kaedah itu, harga runcit petrol akan diturunkan jika purata harga pasaran bulanan minyak mentah dunia susut ke bawah paras AS$125 setong iaitu kadar ketika penstrukturan semula subsidi minyak diumumkan kerajaan 4 Jun lalu.

    Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, kerajaan membuat keputusan itu selepas meneliti aliran penurunan harga minyak mentah di pasaran dunia kebelakangan ini yang susut kepada AS$122 setong Selasa lalu.

  • 2 comments:

    R-Care said...

    aku xrasa PM akan tutunkan harga minyak kat Malaysia ni...M.U.S.T.A.H.I.L


    http://r-care.terbaek.com

    zamz said...

    yeke..possibility tu ada..tetambah nak ada election nih...walaupun satu tempat je...tapi penting..

    Post a Comment