Merdeka! Merdeka! Merdeka!


Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke 51. Semoga negara kita dan rakyat malaysia terus merdeka di masa hadapan.

Bersama tema "Perpaduan Teras Kejayaan"

Rekabentuk logo ini diilhamkan dari ikatan 3 figura yang saling berganding bahu menunjukkan perpaduan erat melambangkan ”Perpaduan Teras Kejayaan”

3 ikatan figura manusia saling berganding bahu menunjukkan rakyat yang bekerjasama di antara satu sama lain dalam menjaga keamanan dan memajukan negara.

3 rupa bentuk manusia digayakan bergandingan bahu adalah mewakili kaum-kaum di Malaysia yang bersefahaman bagi menunjukkan mereka telah mencapai kejayaan dalam perpaduan.

Warna merah simbol keberanian rakyat. Putih simbol kesetiaan keseluruhan rakyat Malaysia. Warna biru melambangkan perpaduan yang dijalinkan oleh kaum-kaum di Malaysia. Manakala warna kuning pula melambangkan Sistem Beraja dan Yang di-Petuan Agong. Ianya juga membawa maksud warna kegemilangan/keemasan yang dikecapi oleh rakyat Malaysia.

13 comments:

farah aminuddin said...

merdeka!merdeka! hehe
selamabat menyambut hari kemerdekaan yg k51.. =)

n also.. selamat berpuasa...

zamz said...

selamat jugak farah...posa kat new zealand ek

Myza said...

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Yag ke 51. Moga Malaysia akan terus aman dan makmur. I am proud to be Malaysian!

zamz said...

yeah myza always proud to be malaysian

nufeww said...

Cute budak ni Zamz!

Salam Hari Merdeka & Selamat Berpuasa..

zamz said...

tulah nufeww

selamat merdeka dan bepuasa

zariel said...

sempoi je gambo nephew ko tu ye...sapa amik?

Selamat Hari Kemerdekaan ke 51
*yg belum tentu selamat kita ni je ;)

zamz said...

haha zariel sapa lak kata nephew aku laa..rasa nya gambar iklan merdeka
yg lepas2

shaxx said...

merdeka! merdeka! merdeka!

meo188 said...

merdekakah kita?

zamz said...

meo mungkin ada lagi part2 yg belum merdeka seperti pemikiran ..

shaxx salam merdeka

Superb GURU BaniHassim said...

lorr...
ingat anak hang tadi...
hang pon tak kenai ka???

selamat memerdekakan diri kita...

zamz said...

haha bukan anak aku laa
rasanya dari iklan tuh

Post a Comment