46,641 (9.2 Peratus) Calon Dapat Semua A Dalam UPSR

ramai betul dpt semua A kan...susah2 pun ramai yg score...ingat masa aku dulu berapa kerat je yg dpt 5A....terer betul budak2 skrg nih..


PUTRAJAYA 13 Nov. - Seramai 46,641 atau 9.2 peratus daripada 518,616 calon Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) tahun ini memperoleh gred A dalam semua mata pelajaran yang diambil.


Ketua Pengarah Pelajaran, Datuk Alimudin Mohd. Dom berkata, keputusan tersebut adalah lebih baik berbanding purata 7.8 peratus yang mencapai keputusan yang sama untuk tempoh lima tahun sebelumnya.


Beliau berkata, Gred Purata Kebangsaan (GPK) untuk tahun ini juga bertambah baik pada pointer 2.36 berbanding purata 2.39 untuk tempoh lima tahun lepas

4 comments:

Sweet Thinker said...

wee. dpt tgk budak pki skirt. susah nk tgk neh kalo kat kelantan. wakakak!

Myza said...

Budak2 pandai makin ramai sekarang! Kalau tak, masakan konvokesyen skang setahun sampai 2,3 kali, banding zaman Myza dulu cuma setahun sekali je! Tapi peluang nk ke IPTA skang agk susah melainkan dia tu betul2 excellent! Kalau byk duit, walau tk berapa pandai pun, boleh masuk IPTS!Itu berdasarkan pemerhatian la!

zamz said...

adeh ST itu plak yg ko tgk....under age weii

zamz said...

sume kena compete la skrg ni..stress budak2 nih..hehe

baru skolah rendah je...

Post a Comment