Kereta Terbang Dijual: Sapa Nak Beli?


betul ke bleh terbang nih..tapi haram tak lawa hahaha

LOS ANGELES - Kereta terbang pertama di dunia bakal menyusuri jalan raya menjelang tahun depan apabila dijual pada harga £127,000 (RM660,368), lapor sebuah akhbar semalam.

Bagaimanapun, kini seorang yang memiliki lesen juruterbang boleh memiliki kereta terbang tersebut dengan penghantaran dijangka bermula pada tahun depan.

Kereta itu yang dinamakan Terrafugia Transition mempunyai sayap selebar 8.38 meter itu mampu terbang sejauh 740 kilometer dengan kelajuan 185 kilometer sejam.

Pemilik juga boleh menyusur dengan laju di lebuh raya sekiranya kenderaan yang mempunyai 100 kuasa kuda itu diletakkan dalam mod kereta.

7 comments:

Chekgu BaniHassim said...

ape kes antena tepi tu...
mcm palang ape je..
buat la design yg kelolk sket...yg tersorok sket ke...
kalau sesak2, bleh buat tiang ampaian nih...

luth textile said...

tak macam leh terbang pon?

zamz said...

haha baru bleh terbang ada antena..tapi design mmg ampes laa..

zamz said...

luth takdela plak gambar dia terbang

Aku-Ida said...

tak nmpak pon dia leh terbang.. ala2 cite back to da future la plak

zamz said...

mana tau in future sume org naik keta camni kan

myadlan said...

tapi kene ada lesen terbang pulak baru bleh beli keter ni.. takbest

Post a Comment