Andai Ku Tahu..

dah lama tak mengupdate rupanya..rasa cam baru je update hihi

siang tadi aku dapat tau ada salah sorang kat tempat keja aku meninggal secara mengejut..so aku bertanya2 jugaklah mana tau org tu penah deal dgn aku ke tak..yela sebelum ni tak bother pun nak amik tau nama penuh..kenal2 muka je..tegur2 pun lebih kurang je

finally dpt jugak aku tau sapa..bukanla org yg aku sangkakan tapi still aku penahla beborak dgn org yg meninggal tu..

dan aku dpt tau pun dari video clip yg diorang buatkan utk mamat yg meninggal nih..walaupun tak seberapa tapi kalau aku la yg meninggal tu..sure aku rasa terharu dgn apa yg diorang buat..

cumanya ia dibuat lepas org tu dah takde..kalau still ada sure lagi rasa terharu kot..tapi tak dpt la aku nak sharekan kat sini video clip tu..

cuma dalam video clip tu ada lagu ni Andai Ku Tahu dari Ungu





Andai ku tahu,
Kapan tiba ajalku,
Ku akan memohon,
Tuhan tolong panjangkan umurku,

Andai ku tahu,
Kapan tiba masaku,
Ku akan memohon,
Tuhan jangan kau ambil nyawaku,

Aku takut,
Akan semua dosa-dosaku,
Aku takut,
Dosa yang terus membayangi ku.

Andai ku tahu,
Malaikat mukan menjemputku,
Izinkan aku,
Mengucap kata taubat pada mu.

Aku takut,
Akan semua dosa-dosaku,
Aku takut,
Dosa yang terus membayangi ku.

Ampuni aku,
Dari segala dosa-dosaku,
Ampuni aku,
Menangisku bertobat padamu.

Aku manusia,
Yang takut neraka,
Namun aku juga,
Tak pantas di surga.....

Andai ku tahu,
Kapan tiba ajalku,
Izinkan aku,
Mengucap kata taubat padamu.

Aku takut,
Akan semua dosa-dosaku,
Aku takut,
Dosa yang terus membayangi ku.

Ampuni aku,
Dari segala dosa-dosaku,
Ampuni aku,
Menangisku bertobat padamu.

Aaa...

terpikir gak kalau aku yg meninggal ada ke org nak ingat aku mcm ni ek...

4 comments:

scOotBerry said...

hurm.ekceli bende ni sume kita xjangka.bila kita da takde baru la wujud vid untuk kita.sbg kenangan sbb kita da takde.

bile dgr lagu ungu ni, insaf je.sbb taktahu bile pula ajal kita.sentiasa lah bertaubat.

Myza Pesona said...

Zamz,
Memanglah macam tu! Bila orang tu dah tak de, baru kita terasa kehilangan dia!Sebelum ni, kita tak penah ambik port pun pasal org tu! Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama org2 yang beriman dan beramal soleh! Kita tak tau bila kita akan dipanggil pulang, hanya DIA yang maha mengetahui!

Zura Tahir said...

suke bangat ngan lagu nie...sayu je hati dgr...

IxoR@ said...

Bila telah tiada...barulah kita merasai dan menghargai seseorang tu....

Lagu ni bila dengar....mmg sayu..sbb inilah hasil nukilannya semasa hayat masih ada...

Post a Comment