Surat Anak Kepada Ayah...nasib baik tak kena sakit jantung huhuhu

Kisah ini terjadi disuatu pagi yang cerah (bukan di msia)....mungkin tidak begitu cerah untuk seorang ayah yang kebetulan memeriksa bilik tidur anak gadisnya...yg berumur 18thn

Dia mendapati bilik itu cukup kemas dan rapi, dengan sekeping sampul surat yg bertuliskan untuk ayah diatas meja bacaan.. perlahan dia mula membuka
surat itu...
--------------------------------------------------------
Ayahku yg tercinta,

Aku menulis surat ini dengan perasaan sedih dan sangat menyesal. Saat ayah membaca surat ini, aku telah pergi meninggalkan rumah. Aku pergi bersama kekasihku, dia lelaki yang baik, setelah bertemu dia..

ayah mesti setuju....walaupun penuh dgn tatto2 ganas ditubuhnya, Dia sudah cukup dewasa walaupun belum begitu tua (aku fikir zaman sekarang 42 tahun tidaklah terlalu tua).

Dia sangat baik terhadapku, lebih2 lagi dia akan jd ayah kpd kandunganku ini. Dia memohonku untuk membiarkan anak ini lahir dan kita akan membesarkannya bersama.

dia punya bisnes perdagangan ecstacy yang sangat luas, dia juga telah meyakinkanku bahawa
marijuana itu tidak begitu buruk. Kami akan tinggal bersama sampai mati memisahkan kami. aku yakin bahawa para doktor akan menemukan ubat untuk AIDS jadi dia akan segera sembuh.

Aku tahu dia juga ada perempuan lain tapi aku percaya dia akan setia padaku dengan cara yang berbeza.

Ayah.. jangan risau akan keadaanku. Aku sudah 18 tahun sekarang, aku tahu menjaga diriku. Salam sayang untuk ayahku danibuku yg tercinta. Oh ya sebelum aku terlupa, berikan semua teddy beardlm bilik ku ini untuk adikku yg sgt2 inginkannya......

----------------------------

keadaan si ayah bagaikan nk tercabut jantungnya ketika itu........laluperlahan2 membuka muka surat kedua surat itu...dgn keadaan terketar2 siayah membaca.......

PS: Ayah, .. tidak ada satupun dari yang aku tulis diatas itu benar, aku hanya ingin menunjukkan hal yg lebih mengerikan daripada nilai Report kad ku yg buruk.

Kalau ayah sudah menandatangani reportku diatas meja, panggil aku ya...Aku berada dirumah jiran sebelah jer.....

7 comments:

enyheartsdiamond said...

hohoho..smpai mcm tu skali!

anN said...

hahaha.. ish! ngde tol dak 2.. hehe

Syeeda Sobbihi said...

hoho..ngeri btol..

Alan said...

hahaha boleh gak wat alasan tuh

Bb Hussain said...

haha..menakutkan baca surat yang pertama..

NiNa' said...

ahahaha.. lawak r... terguling-guling gelak.hehehe

umor 18 pon ade report kad? form 6 ye

Zura said...

hhhahahaha....suspen je...

Post a Comment