Pendapatan Bawah RM 1000 ~ Melayu Yang Ramai

pikir2 balik..aku takleh imagine camana nak survive dgn gaji bawah dari RM1000 esp kat KL yang mana serba serbinya kena duit, semuanya mahal, dgn harga minyak naik,

ditambah pulak dgn those yang dah ada family sendiri...aku rasa mmg tak cukuplah..

aku sendiri pun tak cukup hahaha..ni cakap berdasarkan pengalaman sendiri lah..

makan minum je kurang2 300..
anak lagi org jaga..murah2 pun 180..ada ke..baby kat rumah aku pun 250 ni kalau sorang
rumah lagi..sewa 300 ada ke..
bil letrik 50 ..murah la tuu air 30
hp..30
minyak..tambang gi keja..200 sebulan

setakat ni dah lebih 1000 dah..kira conservative gile tuh...mmg aku rasa diorang ni patut ditabikla boleh berjimat cermat mcm nih

6 comments:

Myza Pesona said...

Bak kata pepatah, besar periuk, besar la keraknya! So, faham2 sendiri la! Jangan la ikut pepatah ni, ' biar papa asal bergaya'! Teruk dibuatnya nanti! Siapa yg susah? Mereka dan keluarga mereka!

Zamz said...

emm betul tu myza..tapi periuk kecik kerak besar camana ek..hehe tak bergaya pun dah papa

Jard The Great said...

uits... aku dulu idup kat Kl dgn pendapatan RM500 je tahu.. huhu..

sewa umah --> RM50 (termasuk bil seme)
naik bas pegi 'tpt keje' --> RM2 sehari x 5 x 4 = RM80

yg len utk enjoy dan beli makanan + toiletries..

bole jer aku survive.. hehe

Anonymous said...

ada ke rumah sewa masuk bil rm50 skrg ni..sewa bilik pun 200

Jard The Great said...

ade...mase tu ade satu umah besar nih kat setapak... mo dkt 30 org dlm umah tu..

kire business baik la.. bygkan Rm50 x 30 ==???

fully-furnished.. aku tak tipu!!

Anonymous said...

30 org satu rumah? patut la 50 ringgit

Post a Comment