Kes Rogol Meningkat Hampir 300 Peratus

KUALA LUMPUR: Kes rogol di negara ini meningkat hampir 300 peratus tahun lalu kepada 4,959 kes berbanding jumlah kes 2007 sebanyak 1,241, kata Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Chor Chee Heung.

"Ini menunjukkan peningkatan sebanyak 3,718 kes atau 299.6 peratus lebih tinggi berbanding tahun sebelumnya. Bagaimanapun, jumlah suspek yang berjaya ditahan tahun lalu adalah seramai 4,770 orang berbanding 4,586 pada 2007.

"Bagi tempoh Januari hingga Februari tahun ini pula, jumlah kes rogol yang dilaporkan adalah sebanyak 769 kes," katanya ketika mengulung perbahasan usul Menjunjung Kasih Titah Ucapan Yang di-Pertuan Agong pada Persidangan Dewan Negara di sini hari ini.

statistik ni menakutkanla...ni yg dilaporkan..belum masuk yg belum dibongkar lagi..

takkan nk dibiarkan je meningkat setiap tahun kan


5 comments:

IxoRa said...

Menakutkan la...

Mana nak di biarkan anak-anak perempuan kita yg masih kecil...

Macam-macam hal....

Zamz said...

tul tuh..nk pikir pun takut

Ajwin Ajeera said...

mmg menakutkn..

SiS-lin said...

kes rogol ni la menakutkn bt ibu bapa yg ada gadis ni mcm sis...nk bg kluar pun mcm x percaya,baik budi org kt luar tu bkn kita tau kan...adehhhh

Jard The Great said...

dasat.. huhu..

Post a Comment