Layan Lawak...hihihi

SURAT DARI ANAK KEPADA BAPAK..hehe

Seorang mahasiswa menulis surat kepada ayahnya yang berbunyi begini:

Ayah,
Saya merasa tidak selesa kerana terus menerus menulis surat kepada ayah untuk meminta wang. Saya merasa malu dan sedih. Saya ingin meminta wang sebanyak RM1000 daripada ayah, walaupun setiap bahagian tubuh saya memberontak. Saya meminta dengan tulus dari hati saya yang paling dalam, ayah maafkan saya.

Salam dari anakanda,
Sarip.

P/s: Saya merasa berat hati untuk mengirimkan surat ini, jadi saya cuba untuk mengejar posmen yang mengambil surat ini dari dalam peti surat. Saya ingin mengambil kembali surat ini dan membakarnya, kerana surat ini pasti menyusahkan hati ayah. Saya berdoa dalam hati agar saya dapat semula surat ini, tapi sudah terlambat.

Beberapa hari kemudian dia menerima balasan surat dari ayahnya yang mengandungi ayat yang ringkas:

Kepada Sarip,

"Nak, doamu sudah dimakbulkan. Suratmu tidak pernah ayah terima"

Dari Ayahmu.

bapak lebih dulu makan garam kan hehe


TIGA ORANG GILA

Terdapat tiga orang gila dalam satu institusi sakit jiwa. Mereka terdiri dari Junior, Senior dan Veteran, disusun mengikut jangka masa di institusi tersebut.

Suatu hari, doktor yang merawat mental mereka mahu menguji keadaan mereka. Maka seorang demi seorang dipanggil. Junior orang pertama dipanggil. Doktor itu memberi situasi.

"Kamu, kalau dihantar ke padang pasir, apa benda paling penting dibawa bersama?"

Junior berfikir seketika. "Padang pasir panas..." Doktor angguk. "Ada harapan nak dilepaskan ni..." hati doktor berdetik.

"Jadi saya nak bawa air. Haus kalau duduk sana."

Doktor tersebut sangat senang hati mendengar jawapan Junior. Kemudian, dia memanggil Senior pula. Soalan sama ditanya oleh doktor itu.

"Yang saya tau, padang pasir tu panas..." Senior berkata setelah berfikir panjang.

"Ya!" Jawab doktor terbabit penuh semangat.

"Saya nak bawa kipas, mesti berpeluh betul duduk di sana!"

Doktor berkenaan puas hati dengan jawapan yang diberikan. Kemudian, Veteran pula dipanggil.

"Awak dah lama benar di sini kan?"

"Ya, tuan doktor" jawab Veteran selamba.

Kemudian doktor itu ajukan soalan sama seperti dua rakan Veteran sebelum
ini.

"Oh, padang pasir, memang panas betul sana," Veteran tidak ambil masa panjang berfikir, sambil menjawab dengan selamba sahaja.

"Ya!" doktor cukup senang hati, dalam fikirannya pasti Veteran sudah sembuh, boleh dilepaskan pada bila-bila masa.

"Kalau begitu, saya rasa nak bawa pintu kereta..."

Tersentak seketika doktor mendengar jawapan Veteran.

"Kenapa pula nak bawa pintu kereta ke padang pasir?"

Veteran dengan penuh yakin menjawab, "Kerana, kalau panas sangat, saya boleh buka tingkap kereta. Masuk angin sikit!

10 comments:

Tirana said...

hahahaha... lawak..lawak..

ZARA 札拉 said...

aduyai~

ku gelak guling2~

zamdotcom said...

haha ^^
surat tu paling lawak..


p/s: nk try kat member

Sis-Lin said...

aduyaiiii lawak la pulok srt tu..hahahahaha

aRien de GreaT said...

~hehe..eleh..xsggup mintak duit knon.. kan ayh die lgi terer mgatur strategi..hehhe :P

Jard The Great said...

ahaha.. mmg lawak la..

zureen @ mama said...

Bestlah lawak ni..

Like father like son..gorila tu..

zamspotte said...

aduh... camner plak bapak dier bley tahu surat tak pernah sampai???

pintu keta??? haha

ayisy said...

kanapa sengal sgt bapak tu.. hehehehe...

::AnEp:: said...

aduyai..lawak siot..hahaha

Post a Comment