Layan Lawak Petang Ahad


UJIAN DARAH

Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik,Lias terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekatiAmin.

Lias : Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Lias : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah terpotong jari saya.

(Mendengarkan penjelasan Amin, Lias menangis.)
Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?
Lias : Saya datang untuk ujian air kencing.....uwa....


BERITA BURUK BERITA BAIK


Seorang doktor menerangkan keadaan isteri En. Rahman yang baru shaja mengalami kemalangan teruk.

"En.Rahman,saya Doktor Kamal ingin melaporkan yang isteri encik mengalami
kemalangan yang teruk dan saya mempunyai berita baik dan berita buruk untuk encik rahman.

Berita buruk nya dia mengalami patah kedua tangan dan kaki nya dan anda perlu menolongnya untuk memberi dia makan,membawanya ke tandas untuk seumur hidupnya..."

Rahman pun berkata "Ya Tuhan, sungguh mengerikan...apa berita baiknya doktor"

Doktor itu menjawab " Saya bergurau sahaja psl tadi... sebenarnya isteri encik sudah mati"

10 comments:

xiiinam said...

Yang terakhir tu bukan sebarangan lawak tu....
itu lawak sedih tu...
Agak....memang nak kena cepuk doktor tu...

imanshah said...

huhu menangis takut kena potong anu nya..haha lawak2

aRien de GreaT said...

~selamber je doktor tu ek..hahahha..klakar la..ish2..de ker doktor nk gurau ngan patient cm tu??de ker zamz??hahhhaaa :D

LuVidA^^ said...

huhu...yg 1 st lawak..
yg kedua tu sengal..
:P~

Idalara said...

hati yg sedih pun jadi terhibur baca kawak ni..tp yg best yg mula2 tu...takautlah si lias tu..

olin said...

hahaha.. dah gelak dah. ^_^

azizan4444 said...

lawak je lias..phm2 je mamat tuh..muahaa

meo188 said...

mcm cite sedih je...

black comeddy nie

imHepPie said...

huhh..sgt hampeh itu doktor..haha

~ieDa~ said...

Buley plk hal hidup & mati
di bawak begurau..Ape la Dokter tu..

Post a Comment